Privacyverklaring

Dimaco Group BVBA (Flexytools) wil op een correcte en respectvolle manier met persoonsgegevens omgaan en de regels van de GDPR respecteren. In deze privacyverklaring leggen we op een transparante manier uit hoe wij omgaan met je persoonsgegevens.

Welke persoonsgegevens?

Als B2B-bedrijf beschikken wij in principe niet over je persoonsgegevens, maar over je bedrijfsgegevens. Toch is het mogelijk dat wij een aantal van je persoonsgegevens in ons bezit hebben, zoals je naam en voornaam, persoonlijke adres, mobiel nummer en je persoonlijke e-mailadres. We hebben enkel beschikking over de gegevens die je ons zelf hebt doorgegeven.

Wat doen we met de gegevens?

Je bedrijfs- en persoonsgegevens worden gebruikt en bijgehouden:
– voor de algemene klantenadministratie
– om je te contacteren over commerciële acties- om je te contacteren over nieuwe producte
– om je te contacteren indien dat nodig is om onze dienstverlening uit te voeren
– om nieuwsbrieven te versturen
– voor de verzending van je bestelde pakketten.

Jouw gegevens blijven jouw gegevens

Wil je weten welke persoonsgegevens we precies van je hebben? Vraag dan gerust een overzicht op. Je mag ook vragen om je gegevens
– te verwijderen
– aan te passen
– over te dragen aan iemand anders

Stuur even een mailtje naar info@flexytools.be en we doen het nodige. Ook als je een klacht hebt over de verwerking van je persoonsgegevens, ontvangen we die graag op bovenstaand e-mailadres. Je hebt ook het recht een klacht in te dienen bij de Privacy Commissie, de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.

Bewaartijd

We bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist. In de praktijk betekent dat dat we de gegevens bijhouden zolang je klant bent. Na je melding geen gebruik meer te maken van onze diensten, bewaren we deze gegevens nog maximaal vijf jaar.

Beveiliging

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om je persoonsgegevens te beschermen tegen onrechtmatige verwerking. Om toegang te krijgen tot ons administratiepakket met je gegevens, is inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord altijd nodig. Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om ze te kunnen herstellen bij fysieke of technische problemen.

Delen van persoonsgegevens met derden

We delen je persoonsgegevens enkel met derden als dat noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Deze derde partijen ontvangen dan enkel die gegevens die nodig zijn voor de realisatie van de dienstverlening. Met deze partijen (verwerkers) maken wij de nodige afspraken om de beveiliging van je persoonsgegevens te waarborgen

Aan andere derden geven wij geen gegevens door, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Wij kunnen wel persoonsgegevens delen met derden als je ons daar (schriftelijk) toestemming voor geeft.